آخرین خبر

احتیاج به کمک دارید؟٬ با ما تماس بگیرید : ۳۶۳۵۹۳۶۹-۰۷۱ || ارسال درخواست در ساعات غیر اداری

پشتیبانی‌ مشترکین وایرلس

۱۰ دقیقه زمان خود را جهت راحتی‌ خود به ما بدهید

این بخش به تمامی‌ سوالات شما پاسخ خواهد داد، در صورتی‌ که سوال دیگری دارید با ما تماس بگیرید


مشترک گرامی‌،

شما می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل با سرویس اینترنت خود، توضیحات منطقی‌ خود را به مسئول فنی‌ ارائه و راهنمایی لازم را کسب نمایید .

در صورتی‌ که هیچ گونه اطلاعاتی‌ در این زمینه ندارید به هیچ وجه در تجهیزات تغییری اعمال نکنید و جهت رفع موضوع درخواست کارشناس کنید .

مشترک گرامی‌،

با توجه به این که کارشناسان نصب شرکت به صورت پیمانکاری با شرکت در حال همکاری میباشند، لذا جهت سرعت بخشیدن به ثبت درخواست‌های خود، مستقیماً با شماره‌هایی‌ که در سایت شرکت و سامانه امور مشترکین می‌باشد تماس حاصل فرمائید .

کارشناسان صرفا درخواست شما را به شرکت انتقال میدهند، مسئولیتی در قبال درخواست مشترک ندارند و قادر به هیچگونه تسریع در روند اداری شرکت نمی‌باشند .

راهنمای تمدید سرویس و خرید ترافیک اضافه

با مراجعه به آدرس زیر میتوانید راهنما را مطالعه کنید:

https://www.imega.ir/rehelp

 

تفاوت تمدید سرویس با خرید حجم اضافه در چیست ؟

با تمدید سرویس بر روی اشتراک خود تغییرات زیر را اعمال می کنید :

  • افزایش مدت زمان استفاده مطابق با سرویس انتخابی خود از لحظه خرید
  • افزایش ترافیک قابل استفاده مطابق با سرویس انتخابی خود

مثال :

سرویس انتخابی شما :   ۱۲۸ کیلوبیت – ۲۰ گیگ – ۳ ماهه [شبانه رایگان ۲ الی‌ ۷]

لحظه تمدید سرویس : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۲۳

تاریخ پایان سرویس : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۱۷:۲۳

شما در این مدت زمان میتوانید از ۲۰ گیگ حجم خریداری شده خود استفاده کنید .

در صورتی‌ که حجم شما زود تر از ۳ ماه تمام شود میتوانید در زمان باقیمانده از سرویس خود حجم اضافی خریداری کنید

 

با خرید حجم اضافه بر روی اشتراک خود تغییر زیر را اعمال می کنید :

  • افزایش ترافیک قابل استفاده مطابق با ترافیک انتخابی خود در مدت زمان باقیمانده از آخرین تمدید سرویس

توجه کنید، در صورتی‌ که مدت زمان قابل استفاده از آخرین تمدید سرویس تمام شود، حجم باقیمانده غیر قابل استفاده می گردد

مثال :

حجم خریداری شده شما : ۱۰ گیگ

تاریخ پایان سرویس : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ۱۷:۲۳

لحظه خرید حجم اضافی : ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ۱۷:۲۳

همانطور که مشاهده می شود با خرید ۱۰ گیگ حجم در این تاریخ شما فقط تا پایان مدت زمان سرویس خود که ۹ روز باقیست می توانید حجم خریداری شده را مصرف نمائید .

 

مشترک گرامی‌،

در صورتی‌ که از سیستم SMS شرکت SMS‌های مرتبط با سرویس خود دریافت نمی کنید عدد ۲ را به ۸۹۹۹ از خطوط همراه اول ارسال کنید .

مشترک گرامی،

با توجه به تغییر پیش شماره های استان فارس جهت تماس با شرکت، اطلاعات تماس جدید را از صفحه تماس با ما دریافت کنید :

 

تماس با ما

مشترک گرامی‌،

در صورت بروز قطعی در اینترنت شما، موارد زیر را پیگیری فرمائید و در صورت برطرف نشدن مشکل، حتما با شرکت تماس بگیرید .

بخش پشتیبانی‌ هیچگونه پاسخگویی در صورت بیان مطالبی همچون “روز قبل اینترنت مشکل داشته است” ندارد چرا که دلایل بسیار زیادی میتوانند در این امر دخیل باشند که فقط در زمان وقوع قابل پیگیری میباشند .

Diagram پشتیبانی‌ مشترکین وایرلس

مشترکین مطابق با دیاگرام ارایه شده در بالا، از طریق رادیو موجود در محل خود به توزیع کننده شرکت مگانت متصل شده‌ اند .

تمامی‌ توزیع کنندگان به مرکز اصلی‌ که شبکه ISP می باشد متصل شده اند .

شبکه ISP جهت تامین اینترنت خود به Internet Backbone (مخابرات و شرکت ارتباطات زیر ساخت) متصل می باشد .

در صورتی‌ که دسترسی شما به اینتزنت با اختلال همراه است سایتهای زیر را بررسی نمائید :

در صورتی‌ که سایتهای ذکر شده قابل دسترس بودند، ارتباط شما تا ISP برقرار بوده و اختلال در اینترنت ارایه شده از سمت مخابرات یا شرکت ارتباطات زیر ساخت می باشد یا اشتراک شما به پایان رسیده است !

در صورتی‌ که سایتهای زیر قابل دسترس نبودند، ارتباط مشترک تا ISP دچار اختلال بوده و جهت بررسی می بایست پیش از تماس با بخش پشتیبانی‌ موارد زیر را بررسی کنید .

مشترک گرامی‌،

در صورتی‌ که دسترسی شما به اینترنت قطع شده است پیش از تماس با بخش پشتیبانی‌ اینترنت پر سرعت وایرلس مگانت، موارد زیر را مطالعه کنید :

 

  • نوسان برق :

به دلیل نوسانات برق موجود در منزل یا محل کار شما، دستگاه رادیو شما اتصال خود را از دست خواهد داد و دارد پس از از بین رفتن نوسان برق متوجه این موضوع نخواهد شد و تلاش مجدد جهت اتصال نخواهد کرد، جهت رفع این ایراد دستگاه رادیو خود را برای مدت ۳ دقیقه از برق خارج کنید و مجددا به برق وصل کنید .

در بعضی‌ از شرایط دستگاه متوجه از دست رفتن ارتباط خود خواهد شد و تلاش مجدد خواهد کرد در صورتی‌ که در سرور مدیریت اشتراک مشترکین دستگاه شما روشن محسوب می شود و رادیو اجازه اتصال مجدد را نخواهد یافت، جهت رفع این ایراد دستگاه رادیو خود را برای مدت ۵ دقیقه از برق خارج کنید و مجددا به برق وصل کنید .

در صورتی‌ که از دستگاه وایرلس (Access Point) استفاده می‌کنید موارد بالا شامل این دستگاه نیز خواهد شد .

 

  • بررسی اتصالات بین دستگاه‌ها :

اتصالات بین دستگاه‌های خود را بررسی کنید، توجه کنید جابجا کردن کابل‌های شبکه در پورت‌های مختلف دستگاه مجاز نمی باشد .

از اتصال سیمی که از پشت بام وارد منزل یا محل کار شده است با پورت POE دستگاه POE اطمینان حاصل کنید .

از سالم بودن سوکت‌های کابل‌ها اطمینان حاصل کنید .

در بعضی‌ از مواقع کوچکترین کشش حتی‌ در صورتی‌ که سوکت در پورت قرار داشته باشد باعث قطع ارتباط می شود .

 

  • استفاده از پروکسی :

استفاده از برخی‌ از پروکسی‌ها باعث اعمال تغییر در تنظیمات پروکسی دستگاه کامپیوتر یا … شما می شود که می تواند باعث قطع ارتباط شما با اینترنت شود .

لطفا توجه کنید، شرکت وظیفه رساندن اینترنت تا پورت شبکه دستگاه شما را دارد، ایرداتی که به هر دلیل در دستگاه شما ایجاد شود که باعث قطعی ارتباط شما با اینترنت شود از وظایف شرکت خارج می‌باشد و قطعی به حساب نمی‌آید .

 

  • اخبار :

در صورت تعمیرات یا بروز مشکل از سمت شرکت مگانت، خبر به همراه شرح در بخش اخبار سایت شرکت مگانت قرار خواهد گرفت .

پس در صورت عدم مشاهده خبر در صورت قطعی مشکل در سمت مشترک بوده است که مشترک پیش از تماس به بخش پشتیبانی‌ می بایست مورد ذکر شده را بررسی کند .

 

  • به روز رسانی :

توجه کنید، امکان دارد مطالب این بخش به صورت روزانه به روز رسانی شود، جهت آگاهی‌ از آخرین ایرادات متداول موجود در زمینه اینترنت پر سرعت وایرلس به این بخش مراجعه کنید .

مشترک گرامی‌،

با توجه به اینکه مگانت اینترنت خود را از زیر ساخت اینترنت کشور و مخابرات تامین می‌کند، معیار سرعت مشترکین تمامی‌ تست سرعتهای معتبر (از جمله بهترین آنها Tehran – IPM – IRANET پژوهشگاه دانش های بنیادی) که سرور آنها در ایران میزبانی می شود می‌باشد .

جدول سرعت‌های استاندارد :

مگابیت در ثانیه (Mbps)
کیلوبایت در ثانیه (KBps)
در حالت اشتراک ۱/۱
کیلوبایت در ثانیه (KBps)
در حالت اشتراک ۱/۸
مصوبه ۱۵۲ سازمان
حجم قابل دریافت در ساعت (MB)
در حالت اشتراک ۱/۸
مصوبه ۱۵۲ سازمان
1Mb/s128KB/s16KB/s56.25MB/h
2Mb/s256KB/s32KB/s112.5MB/h
4Mb/s512KB/s64KB/s224MB/h
8Mb/s1024KB/s128KB/s448MB/h
16Mb/s2048KB/s256KB/s896MB/h
  • سرویس‌های اینترنت (بر اساس استاندارد جهانی‌) بر اساس کیلوبیت در ثانیه ارائه می شوند .
  • توجه شود، امکان دارد مشاهده سرعت در برنامه‌های مختلف بر اساس یکی‌ از ۴ نوع معرفی‌ شده در جدول بالا باشد که تفاوت آنها در b بیت یا B بایت آنها می‌باشد .
  • سرعت‌های ارائه شده فقط در صورت استفاده مستقیم از اینترنت شرکت قابل دستیابی می‌باشد .
  • در صورتی‌ که از برنامه‌های پروکسی، VPN و … استفاده می‌کنید امکان دارد با افت سرعت مواجه شوید، چراکه Data ابتدا به سروری که به آن متصل هستید ارسال شده و سپس از طرف سرور به شما ارسال خواهد شد .

مشترک گرامی‌،

بخش پشتیبانی‌ هیچگونه اطلاعاتی‌ در زمینه نحوه مصرف شما ندارد، شما می توانید از طریق پرتال امور مشترکین ریز مصرف دقیق خود را به صورت بر خط (Online) استعلام بگیرید .

گزارش اتصالات شامل :

  • مدت زمان اتصال
  • اعتبار مصرفی
  • حجم ارسال
  • حجم دریافت
  • IP
  • و MAC Address می‌باشد .

این امر جهت پیگیری هرگونه سو استفاده از اشتراک شما می‌باشد .
یک وبگردی ۱ ساعته و ارسال فیلم و عکس در برنامه هایی همچون Viber و WhatsApp می تواند تا بیشتر از ۱۰۰ مگ (۱/۱۰ گیگ) از حجم شما را کاهش دهد .

 

ورود به سیستم از طریق لینک زیر > گزارشات > گزارش اتصالات

مشاهده ریز مصرف کاربران اینترنت وایرلس